Arena Torsk fikk for kort tid siden godkjent søknaden om strategisk posisjonering av merkevaren levendelagret og levendefanget torsk.
Formålet med det strategiske posisjoneringsprosjektet for produktet levendelagret torsk, er å se på hvordan det kan bygges inn merverdier i produktet gjennom et merkevarekonsept. Prosjektgruppen håper at denne prosessen kan bidra til at aktørene kan ta ut en høyere pris i markedet og at enda fler kjøper kvalitetsproduktet.
Skal levendelagring være bærekraftig på sikt, må kunden være villig til å betale en merverdi for produktet. Gjennom dette prosjektet skal vi se på hvordan vi gjennom en merkeordning og merkevareutvikling for produktet, kan bidra til å øke betalingsviljen, sier Glendrange, partner i Zynk.
Vi håper mange av dere vil gi oss spennende innspill, slik at vi kan nå våre høye felles ambisjoner om å videreformidle de mange gode historiene fra vår fantastiske næring!